Majdnem három évtizeddel ezelőtt debütált az eredeti Toyota RAV4, amely szinte egyik napról a másikra teremtette meg a kompakt crossoverek kategóriáját. Azóta a modell jelentősen megnőtt, mind méretben, mind eladásokban. A 2026-os modellévvel a RAV4 elérkezett a hatodik generációjához, és először minden piacon alapfelszereltségként kínál hibrid hajtást. Ez a legnagyobb változás a RAV4 történetében az ezredforduló óta.
Külső dizájn: Három személyiség, egy test
Az új RAV4 dizájnja egyértelműen a Toyota 4Runner kisebb, barátságosabb testvéreként pozicionálja magát. A 2026-os modell három különböző „személyiséget” kínál: Core, Rugged és Sport, mindegyik saját egyedi stíluselemekkel.
-
Core modellek (SE, XSE, Limited): Tiszta, kissé prémium megjelenés jellemzi őket, amely a Lexus RX és a Corolla Cross stílusát idézi. A hűtőrács keresztmintázata a Toyota hibrid technológiájára utal.
-
Woodland kiadás: A kalandvágyóbb vásárlóknak szánt változat, amely szélesebb kerékívekkel, 18 colos kerekekkel, terepgumikkal, osztott hűtőrács dizájnnal, tetősínnel és vontatóhoroggal érkezik. Exkluzív színek, mint az Urban Rock és az Everest, fokozzák az egyéniséget.
-
GR Sport PHEV: A sportos csúcsváltozat agresszív megjelenéssel és sportra hangolt felfüggesztéssel.
Az új RAV4 minden szögből robusztus és izmos megjelenést sugall, méreteiben pedig szinte megegyezik az első generációs Highlanderrel, ami jól mutatja, mennyit nőtt a modell az évek során.
Belső tér

A 2026-os RAV4 belső tere letisztult és rendkívül funkcionális. A műszerfal elrendezése, a szögletes kormányvezérlők és a fizikai gombok egyszerű, praktikus használatot biztosítanak. Bár sok kemény műanyag található a kabinban, az összeszerelési minőség kiváló, a panelek szilárdak, és a hézagok minimálisak. A Toyota tartósságáról híres, és ez a belső tér valószínűleg évtizedekig bírja majd a strapát.

Hajtáslánc
Az eddigiekhez hasonlóan továbbra is két féle hibrid hajtáslánc választható.
-
Hagyományos hibrid: 2,5 literes, négyhengeres motor elektromos motorokkal kombinálva, elsőkerék-hajtással 226 lóerő, összkerékhajtással 236 lóerő.
-
PHEV (plug-in hibrid): 324 lóerővel és kb 90 kilométeres elektromos hatótávval, ami 23%-os növekedés az előző RAV4 Prime-hoz képest. Ez a valaha készült legerősebb és leghatékonyabb RAV4.
Sajnos minden modell az e-CVT váltót használja, amely sima, de nem különösebben izgalmas vezetési élményt nyújt, az ellenben kifinomult, a felfüggesztés jól kezeli az úthibákat, és a Woodland PHEV különösen kiegyensúlyozott.
Magyarországra érlezéséről egyelőre nincs információ, de biztosan nem kell sokat várni, az pedig a hírek szerint nem sokkal fog eltérni az előd áraitól.






