A BYD elektromos sportautója a Porsche 911 ellen készül

A BYD nem elégszik meg azzal, hogy megfizethető elektromos autókat és plug-in hibrideket kínál a tömegeknek. A luxusmárkája, a Denza révén a kínai óriás a európai prémiumgyártók, mint a Porsche vagy a BMW ellen indul, Stella Li alelnök pedig nemrégiben azt állította, hogy autóik „tízszer jobbak” ezeknél a riválisoknál. Most pedig itt a lehetőség, hogy ezt a kijelentést bizonyítsák, hiszen a Denza egy új sportautót készít, amely a közelgő Porsche 718 Electric és akár a 911 ellen is felveszi a versenyt.

Az egyszerűen csak Z néven ismert modell prototípusa már megjelent a Nürburgringen, ahol intenzív tesztelésen esik át. Bár a technikai részletek nagy része még titok, a kémfotók alapján izgalmas dolgokra számíthatunk. A Denza már korábban koncepció formájában mutatta be a sportmodellt, és az álcázás alatt rejlő prototípus szinte azonos a kiállított autóval – ami mindenképp pozitív jel.

A kémfotók szerint a Z GitiSport GTR3 félslick gumikon gördül, méretei elöl 275/35, hátul pedig 325/30 – egyértelmű jelzés arra, hogy a Denza a csúcsteljesítményre hajt. A hátsó rész a legizgalmasabb: egy hatalmas fix hátsó szárny, egy diffúzor a lökhárítóban és LED-es hátsó lámpák ígérnek komoly aerodinamikai teljesítményt.

Mi van a motorháztető alatt? A technikai adatok egyelőre szűkmarkúan adagolva, de a helyi média szerint a sorozatgyártású modell hárommotoros rendszert kaphat. A meglévő Z9 GT már ilyen konfigurációval 952 lóerőt kínál, és bár korábban 536 lóerőről szóltak a spekulációk, nehéz elképzelni, hogy a Denza sportautója kevesebbet tudjon, mint a kombijuk. Ha a Z meghaladja a 900 lóerőt, várhatóan 3 másodperc alatt elérheti a 100 km/h-t. A Nürburgringen végzett tesztek alapján azonban nem csak az egyenesekben brillírozik: a prototípus masszív fékrendszert és a Denza innovatív futóművét, egy elöl kettős lengőkaros, mágneses lengéscsillapító rendszert kapott, amely 10 milliszekundum alatt változtatja a csillapítási erőt – ideális a Nordschleife kihívásaihoz.

Oszd meg a cikket