A Chery szilárdtest akku prototípust mutatott be

A Chery a legújabb autógyártó, amely beszáll a szilárdtest-akkumulátorok versenyébe, és egy olyan prototípust mutatott be, amely elektromos autók hatótávolságát akár 1300 km-re is növelheti valós körülmények között. A technológia nem is várat sokáig magára: a pilotgyártás már jövőre megkezdődik, a teljes körű bevezetés pedig 2027-re várható.

A Chery Szilárdtest-akkumulátor Kutatóintézetében fejlesztett új akkumulátor egy helyben polimerizált szilárd elektrolit-rendszert és lítiumgazdag mangán-katódot használ, az akkumulátor energia-sűrűsége eléri a lenyűgöző 600 Wh/kg-ot, ami nagyjából a duplája a jelenlegi legjobb nem szilárdtest kínai cellák teljesítményének.

 A cég állítása szerint az akkumulátor normálisan működik még szögek vagy fúrószerszámok általi átlyukasztás után is, és teljesen kiküszöböli a hőfutás kockázatát – sőt, vízbe merítve is üzemelhet.

Bár a töltési sebességről nem közöltek részleteket, várhatóan gyorsabb lesz, mint a jelenlegi elektromos modellekben leggyakrabban használt LFP- és NMC-akkumulátoroké. A bejelentést egy csúcstalálkozón tették közzé, ahol a Chery azt is elárulta, hogy több mint 2 millió autót adott el, miközben európai eladásai több mint kétszeresére, 145 000 darabra nőttek. A Chery Csoport így immár 22. éve őrzi vezető pozícióját a külföldi piacokon legjobban teljesítő kínai márkák között.

Fő riválisa, a BYD szintén keményen dolgozik saját szilárdtest-akkumulátorain. Idén korábban bejelentették, hogy ezek az akkumulátorok 2027-től a közép- és felsőkategóriás elektromos autóikban, 2030 és 2032 között pedig a megfizethetőbb modellekben jelennek meg. Bár a BYD nem közölt technikai részleteket, kétségtelenül igyekszik majd lépést tartani a Cheryvel ebben a versenyben.

Oszd meg a cikket