A Corvette jövője még mindig nem elektromos

A General Motors sportautó-fejlesztésért felelős vezetője, Tony Roma elárulta, hogy a Corvette következő generációja még nem fordít hátat a legendás V8-as motornak. Az elektromos átállás csak akkor jöhet szóba, ha az valóban képes felülmúlni a jelenlegi technológiát, addig pedig marad a klasszikus benzinmotoros élmény.

Az Autocar magazin nemrég interjút készített Tony Romával, aki a General Motorsnál a Corvette és más nagy teljesítményű modellek fejlesztéséért felel. Roma elárulta, hogy a Corvette jelenlegi generációja, a C8, már a modellciklus közepe felé közeledik. Bár folyamatosan érkeznek frissítések és különkiadások, a mérnökök már a következő generáció, a 2029-re várható C9 tervezésén dolgoznak. A rajongók legnagyobb félelme, hogy a legendás sportautó teljesen elektromos vagy plug-in hibrid formában tér vissza. Roma azonban megnyugtatott mindenkit: a váltás ennél jóval távolabb van.

Roma szerint a Corvette csak akkor kaphat elektromos hajtást, ha az valóban illik a márka örökségéhez és nem pusztán politikai döntések, például az Európai Unió 2035-ös belső égésű motorokat tiltó terve, kényszerítik rá. „Az elektromos autóknak megvan a helyük a jövőben, és sok előnyük van, de egy Corvette-nek többet kell adnia, mint a nyers számokat” – hangsúlyozta.

A vezető szerint a sportautók értékét nemcsak a katalógusadatok vagy a 0–100 km/óra gyorsulás mutatja meg. „A Corvette lényege az élmény, az a fajta romantika, amit csak egy igazi sportautó nyújthat. Sok elektromos autó lenyűgöző gyorsulást tud, de legtöbbször a szoftver és az elektronika végzi el helyettünk a munka oroszlánrészét” – mondta Roma.

Ugyanakkor nem zárta ki a lehetőséget, hogy egyszer elektromos Corvette születik, de ez csak akkor következik be, ha a technológia már valóban jobb alternatívát nyújt a jelenlegi V8-as motoroknál. „Nem kell siettetnünk a dolgot. A Corvette-nek még sok ideje van a klasszikus motorokkal” – tette hozzá. A plug-in hibrid hajtásrendszerekben sem lát fantáziát: „A PHEV túl nehéz és bonyolult, ráadásul drágább is. A hagyományos hibrid sokkal ésszerűbb megoldás.” Ezt a szemléletet tükrözi a 2023-ban bemutatott Corvette E-Ray is, amely enyhe hibrid rendszerrel ötvözi a jól ismert V8-as motort.

Na de, hogyan muzsikál a Corvette jelenlegi generációja? Nézd meg az erről készült tesztünket is!

Oszd meg a cikket