Úgy tűnik, a BMW újra megkeveri a kártyákat a sportos szedánok világában. A hamarosan érkező M350 – amely a jelenlegi M340i utódja lesz – olyan teljesítményt ígér, ami néhány éve még a „valódi” M3 privilégiuma volt.
A pletykák szerint az új modell orrában egy 3,0 literes, sorhatos turbómotor dolgozik majd, amely nagyjából 420 lóerőt ad le. Ez szinte hajszálra ugyanannyi, mint amennyit a 2010-es évek közepén gyártott, legendás F80 M3 tudott. Más szóval a „baby M3” ma már akkora izomautó lesz, mint amilyen az M3 volt alig egy évtizede.
Az M350 nem a teljesen új, elektromos „Neue Klasse” platformra épül, hanem a jelenlegi 3-as sorozat továbbfejlesztett padlólemezét használja. Ez jó hír azoknak, akik még nem készek lemondani a belső égésről – és a klasszikus BMW-s vezetési élményről.
Külsőre az autó az új BMW-dizájnvonalat követi, keskenyebb fényszórók, modernebb hűtőrács és sportos, feszes arányok jellemzik majd. A formaterv elegánsan ötvözi az agressziót és a visszafogottságot – pont, amit egy M Performance modelltől elvárunk.
A hajtáslánc az ismert 8 sebességes automata váltóra és xDrive összkerékhajtásra épül, de a BMW állítólag még nem vetette el teljesen a hátsókerék-hajtású verziót sem. A hangolás célja, hogy a sportosság megmaradjon, ugyanakkor a mindennapi használhatóság se szenvedjen csorbát.
Digitális, de prémium belső
Belül az új M350 a BMW legfrissebb technológiáit kapja, mint a teljes szélességű head-up kijelző, minimalista kezelőfelület és az új generációs iDrive infotainment rendszer. Az anyaghasználat és a kidolgozás a prémium kategória csúcsát célozza, miközben a kabin letisztultabb és modernabb lesz, mint valaha.
Az utolsó benzines M Performance 3-as lehet
Ha hihetünk a pletykáknak, az M350 lehet az utolsó belső égésű M Performance modell a 3-as sorozatból, mielőtt a BMW végleg átáll az elektromos hajtásra. Ezzel egy korszak zárul le – de legalább méltó búcsút kap a benzines vonal.
A gyártás várhatóan 2026 novemberében indul, a bemutató pedig 2027 környékén esedékes. Addig is, az autórajongók már most tűkön ülve várják, hogy a BMW „kis M3-asa” hogyan teljesít majd a valóságban.






