A Nissan új Leaf modellje: a még bizonytalan elektromos vásárlókhoz szól

Az elektromos autók világába való átmenet nem mindig könnyű az autósok számára, különösen azoknak, akik korábban csak belső égésű motorral (ICE) hajtott járművet vezettek. A Nissan azonban új Leaf modelljével pontosan ezt az űrt szeretné betölteni, visszahozni a megszokott kezelőszervek és ergonómia világát, hogy az átállás az elektromos autókra ne legyen ijesztő élmény

Miért pont a “megszokottság”?

A Nissan szerint a Leaf vásárlóinak kb. 75%-a még soha nem vezetett elektromos autót. Ez azt jelenti, hogy sokan idegenként állnak hozzá az EV-világhoz. Épp ezért kulcsfontosságú, hogy amikor benéznek az utastérbe, olyan elemek fogadják őket, mint a hagyományos autókban, startgomb, irányjelzőkarok, fizikai gombok a klíma- és médiafunkciókhoz. A Nissan vezető tervezője, Christian Spencer szerint nem az újdonságra, hanem az elérhetőségre koncentráltak: „Meg akartuk teremteni az érzést, hogy ez az autó ismerős.”

Bár a modern autótervezés trendje, hogy mindent kijelzőre és érintőfelületre bízzanak, a Leaf nem ezt az utat választotta. A klíma- és médiafunkciókhoz továbbra is fizikai gombok tartoznak, hogy a vezető ne veszítse el magát menükben keresgélvén – és azért, hogy ne kapjanak pontlevonást a biztonsági teszteken.

Az autógyártók gyakran arra törekednek, hogy minél futuristább megoldásokat tegyenek az utastérbe, ám a Nissan felismerte, hogy ez az irány néha visszaüthet, ha a felhasználó nem találja meg gyorsan a funkciókat, vagy elveszik a menürendszerek dzsungelében. A Leafnél az volt a cél, hogy az új tulajdonos ne azon aggódjon, hogyan működik, hanem egyszerűen élvezze az autót.

Bár ez a megközelítés nem olyan látványos, mint egy teljesen „képernyőalapú” belső tér, a Nissan szerint ez lehet az, ami segít abban, hogy azok is átlépjenek az elektromos korszakba, akik eddig bizonytalanok voltak.

Oszd meg a cikket