Amikről szó esik ezen a héten! – ZoneAir-2025.02.17

Az elektromos autók eladásai nem hozzák az elvárt szintet, itthon az akkugyártás is beleállt a földbe. A VW-konszern bízik a belső égésű motorokban, két autó milliárdokért cserélt gazdát és hogyan lehet kétszázzal menni egy 50 köbcentis motorral? Nézzük, mik a témák ezen a héten!

Az elektromos autók iránti kereslet összeomlott

A KSH legfrissebb jelentése szerint januárban folytatódott a hazai autó- és akkugyártás mélyrepülése: az akkugyártás önmagában 51 százalékkal esett vissza 2024-ben, az autógyártást is magába foglaló járműgyártás pedig 21 százalékkal csökkent a 2023. decemberi adathoz képest.

Hatalmas bukás a Tesla nagy dobása: sorra állnak a Cybertruckok a raktárban, kutyának sem kellenek

A Tesla komoly kihívásokkal néz szembe a Cybertruck értékesítése terén, ami arra kényszeríti a vállalatot, hogy jelentős kedvezményeket kínáljon az elektromos pickupokra. Az első teljes gyártási év után több ezer eladatlan jármű halmozódott fel, ami a vártnál nagyobb készleteket eredményezett- írja a hvg.hu.

Újratervez a Volkswagen és az Audi, tovább maradhatnak a belső égésű motoros modelljeik

A Volkswagen márciusi beruházás-tervezési fordulóján várhatóan döntés születik a cég belső égésű motoros modelljei elérhetőségének meghosszabbításáról. A Handelsblatt bennfentesekre hivatkozva azt írja, hogy ez érintheti a VW alapmárka legkeresettebb modelljeit, például a Golfot, a T-Rocot és a Tiguant, amelyek ez által a 2030-as években újabb ráncfelvarrást kaphatnak, amit eredetileg nem terveztek.

Az Audi közben állítólag hosszabb modellciklust fontolgat az A3 esetében.

Sotheby’s árverésen döbbenetes számok

Több értékesítési rekord is született az egyik legnevesebb árverésen. Csak két döbbenetes szám a sok közül:

Ferrari 250 LM (1964) Le Mans-nyertes 1965 – 31 000 000 EUR (12,5 MRD HUF)

Mercedes-Benz 300 SLR W196R – 51 155 000 EUR (20,5 MRD HUF)

V3-as, 50 köbcentis motor a 1961-es Moto GP-ből

A ’60-as évek Moto GP 50 köbcentis korszakának mérnöki zsenialitását mutatja ez a lenyűgöző, apró erőmű: egy V3-as kétütemű motor, amely 20 ezres fordulaton 19 lóerőt produkált mindössze 50 köbcentiből! A blokk használható teljesítmény-tartománya csupán percenként 500-as fordulatsávban jelentkezett, ezért 14 fokozatú váltóval kellett folyamatosan a megfelelő tartományban tartani. Egy valódi mechanikai váltós kihívás, miközben a gép akár 200 km/h-val is száguldhatott.

Sajnos ez a mérnöki csoda sosem versenyezhetett hivatalosan, mert az FIM 1968-ban előírta, hogy az 50 köbcentis kategóriában csak egyhengeres motorok indulhatnak. Mégis, ez a motor tökéletes példa arra, hogyan feszegették a határokat a kis köbcentis versenygépek hőskorában.

Megint megdőlt egy vizsgabázis

Rohadó, rozsdás, kilyukadt roncsok is kaptak műszakit: egy cégvezető mikrobuszonként 75 ezret fizetett a vizsgabiztosoknak a 124 járműve után.

Oszd meg a cikket