Reményteli változások a használtautó-import horizontján, hagymázas álmok egykor és most, valamint csokorba gyűjtöttünk néhány kedves bolondot, akik nem félnek semmitől.
Hatalmas változás jöhet a külföldről származó használt autók forgalomba helyezésében
Minisztériumi előterjesztés szerint a jövőben nemcsak a vármegyei kormányhivatalokhoz tartozó hatósági vizsgaállomásokon elvégzett átvizsgálás után kaphatnának magyar rendszámot az Európai Unió országaiból származó használt járművek, hanem a most kizárólag a magyar rendszámot viselő járművek időszakos műszaki vizsgáztatásával foglalkozó magánkézben lévő állomások szemléje után is.
- évente 110-120 ezer használt személyautót regisztrálnak Magyarországon
- ha jármű kinti műszaki vizsgája legalább egy hónapig érvényes, az első itteni tulajdonos az egyszerűbb, mindössze 11,1 ezer forintos honosítási eljáráson vehet részt
- ha a kinti műszakija kevesebb mint egy hónapig érvényes, a körülbelül 57 ezer forintos egyedi forgalomba helyezési eljárást kell lefolytatniuk.
A javaslat kidolgozói törölnék a kinti vizsga érvényességére vonatkozó feltételt a honosítási eljárás feltételei közül. Az új helyzetben csak úgy lehetne biztosítani, hogy rossz műszaki állapotú, az itteni előírásoknak nem megfelelő import használt autók ne kapjanak magyar rendszámot, ha a hatóság rendszeresen ellenőrizné a magánkézben lévő vizsgaállomásokat.
Eltűnnek az EQ-modellek?
Villanyautósok szerint: A Mercedes-Benz úgy határozott, hogy megszünteti az eddig használt „EQ” modellneveket, és helyette az „EQ technológiával” kifejezéssel jelöli meg a tisztán elektromos járműveit. Ezzel az elektromos modellek nem külön kategóriaként, hanem a hagyományos sorozatok szerves részeként jelennek meg.
Kinyírja a Stellantis a Maseratit?
A Stellantis, visszavonta a márka számára tervezett 1,5 milliárd eurós támogatást. Ez a döntés a lehető legrosszabb időben érkezett a Maserati számára, amely évek óta küzd a csökkenő eladásokkal és a jelentős pénzügyi veszteségekkel.
Autós újdonságok régen és most
A felesleges extrák, érintőfelületek és a multimédia térhódítása után újabb izzadtságszagú újdonságról beszélnek: programozható e-tapéta kerülhet autókba.
Az Emotional Cockpit (érzelmi töltésű műszerfal) névre keresztelt megoldás tökéletes mindenféle dekorációk megjelenítésére, ugyanakkor értelmes információk megjelenítésére is használható. Ez bizonyos korlátozásokkal bármi lehet, a hatótávolságtól kezdve a külvilágnak szánt üzenetig – például arra vonatkozóan, hogy milyen telefonszámon érhető el az autó tulajdonosa.
Reklámok lephetik el a modern autók infotainment képernyőit
A marketingesek számára valóra vált álom lenne mindez, hiszen egy autó infotainment rendszere potenciálisan sokkal nagyobb hatékonysággal tudná célba juttatni a különböző reklámokat, mint egy hirdetőtábla vagy TV reklám.
Egy Reddit felhasználó nemrég arról panaszkodott, hogy Jeepje infotainment kijelzője állandóan egy felugró reklámszöveggel próbálja rávenni arra, hogy fizessen elő egy asszisztencia szolgáltatásra. A Stellantis az eset kapcsán azt nyilatkozta, hogy a hirdetés egy szoftverhiba miatt jelent meg újra és újra, de ez a lényegen nem változtat: az infotainment kijelzőn megjelenő reklámok már léteznek.