Mégsem tiltják be a belső égésű motorokat? Csődbe mehet a Nikola. Izgalmas új modelleket hozhat magával az idei év.
Lazít az EU, mégis maradhatnak a belső égésű motorok
Az Európai Bizottság engedélyezheti a plug-in hibrid autók eladását 2035 után is, amit a technológiasemleges megközelítéssel indokol. A szabályozás lazítása azonban a Spiegel szerint hátrányos lehet az autóvásárlóknak és az európai autóiparnak, mivel ezzel például a tisztán elektromos autók ára az egekben maradhat.
Zöldszervezetek is bírálják a döntést, mert a plug-in hibrideket nem töltik elég gyakran, így a valós szén-dioxid-kibocsátásuk magasabb. Az ACEA és több politikai szereplő is rugalmasabb szabályozást sürget, a német és olasz kormány is halasztaná a tiltást. Ursula von der Leyen felkérte az uniós biztost egy autóipari akcióterv kidolgozására, amely március 5-ig készül el.
További lazítások is felmerültek, például a hatótávnövelő motorok engedélyezése és a bírságok csökkentése. Az Egyesült Királyság ezzel szemben 2030-tól tiltja a belső égésű motoros autók eladását.
Becsődölhet a Nikola
A hidrogénüzemű teherautókat gyártó Nikola csőd közelébe került, noha egykor 30 milliárd dollárra értékelték, többre, mint a Fordot. Jelenleg pénzügyi tanácsadókkal dolgoznak a szerkezetátalakításon, és felmerült a csődvédelem vagy akár az eladás lehetősége is.
A vállalat 2020-ban lépett tőzsdére, még mielőtt egyetlen teherautót is eladott volna. Alapítóját 2022-ben értékpapírcsalásért elítélték, mert félrevezette a befektetőket a zérókibocsátású technológiával kapcsolatban. Bár tavaly 300 millió dolláros kötvény- és részvénykibocsátást indítottak a működés finanszírozására, a pénzügyi igazgató szerint a cég készpénztartaléka csak áprilisig elég.
A Nikola egyik fő problémája, hogy a teherautóik akkumulátorai túl nehezek és nem tárolnak elegendő energiát a gazdaságos működéshez. A vállalat a legutóbbi negyedévben 80 teherautót gyártott, de 200 millió dolláros nettó veszteséggel zárt. A technológiai akadályok és a pénzügyi gondok miatt a cég jövője bizonytalan.
Izgalmas újdonságokkal számolhatunk idén
Az Autocar magazin összeállított egy teljes listát az idén érkező újdonságokról. Kimondottan érdekes év előtt állunk, hiszen például utódot kaphat a legendás Citroen 2CV, teljesen új megközelítésben folytatja az útját a Mercedes CLA illetve a BMW is új szintre lép a következő M3 generációval.
Érdekes lépés még a Nissan Leaf kategóriaváltása is, illetve izgalmas képet fest a kedvezőbb árcédulával rendelkező Tesla, a Model 2 leleplezése is. Érdemes átlapozni a teljes listát, amit itt találhatsz meg.
Elon Musk miatt esnek a Tesla eladásai?
A Tesla európai értékesítési adatai komoly mértékben bezuhantak, főként a német piacon figyelhettünk meg visszaesést. Itt az amerikai gyártó januárban 59 százalékkal kevesebb elektromos járgányt adott el, mint egy évvel ezelőtt. Sokak szerint a fejleményekért maga Elon Musk felelős, azaz a túlzott politikai szerepvállalása rányomja a bélyegét az autóipari tevékenységére. Tényleg ez a tényállás?
Autózni extrém hidegben
A világ egyes területein extrém hideg uralkodik, ami nem csak a mindennapi életet nehezíti meg, hanem az autózást is. Mik a praktikák, amit -55 fokban is lehet alkalmazni?
Egyáltalán hogyan érdemes felkészíteni egy autót az ilyen körülményekre. Elég az elektromos motorfűtés? Mire érdemes figyelni az olajok esetében? Ezekre keressük a válaszokat.
Mire jutottunk a témákkal kapcsolatban? Nézd meg most te is: