Amiről szó esik ezen a héten! – ZoneAir-2025.03.10

Észbe kapott a VW és józan tervei vannak. A sivatagba mivel mennél versenyezni? Nem, nem ezekkel az autókkal. Világkörüli útra invitáljuk kedves nézőinket, fontos a véleményetek! Lesz még búcsú, bosszankodás és nevetés.

Ébredezik a Volkswagen – ID. Every1

A várhatóan 20 000 euró (kb. 7,5 millió forint) körüli áron érkező Every1 két év múlva kerül a kereskedésekbe, egy évvel azután, hogy a 25 000 eurós ID. 2all végleges verziója megérkezik. Az Every1 méretét tekintve a Polo és az Up! közé esik, míg az ID. 2all inkább a Golf és a Polo közötti rést tölti ki.

Az első tengelyre szerelt villanymotor 94 lóerőt (70 kW) teljesít, és bár a 0-100 km/h-s gyorsulási időt még nem közölték, biztosan fürgébb lesz, mint amit a 130 km/h-ra korlátozott végsebesség sugall.

A pontos akkumulátorméret egyelőre rejtély, de a 250 km-es hatótáv alapján valószínűleg 40 kWh-nál kisebb kapacitású csomagról van szó. Bár ez nem hangzik soknak, a városi használatra tervezett Every1 számára elegendő lehet, és ez az egyik kulcsfontosságú tényező, amely lehetővé teszi a VW számára, hogy az autó árát az ID.3-hoz képest több mint felére csökkentse.

Kiegyenlített küzdelem Marokkóban – Twingo Raid

Felkészített városi kisautókkal rendeznek 10 napos, 4000 kilométeres sivatagi versenyeket. 

A szervezők hitvallása: A széles körben gyártott, megbízható, könnyű és olcsó Twingo mk1 tökéletes a Szaharán való átkeléshez.

Viszlát Subaru Legacy!

Az átalakuló újautó-piac turbulenciája máris jelentős áldozatokat követelt. Ki képzelt volna el egy világot Mondeók és Fiesták nélkül néhány évvel ezelőtt? Tavasszal véget ér a Subaru Legacy gyártása, hiányozni fog majd az utakról.

Telefontartó a képernyő helyett?

A Stellantisnál bizonyos típusoknáll alapáron nincs központi kijelző. Legalábbis a megfizethetőnek szánt modellek fedélzetén.

Az új Citroen C3 (6 millió forint) modellcsalád, illetve a visszatérő Opel Frontera (8,8 millió forint) esetében egy mezei telefontartóval helyettesítették az érintőképernyőt. 

Felrobbant a világ legnagyobb űrrakétája

Nyolcadik alkalommal emelkedett a levegőbe a világ legnagyobb és legerősebb űrrakétája, a Starship. A 123 méter magas jármű magyar idő szerint március 7-én, 0:30-kor szállt fel.

A gyorsítórakéta visszatért az indítóállványhoz, ahol óriási robotkarok segítségével elkapták. Ez volt a harmadik alkalom, amikor ezt a manővert sikerült véghez vinni.

Eközben a jármű hajónak nevezett felső része folytatta repülését. A tervek szerint nagyjából 17 és fél percet kellett volna a levegőben töltenie, ami után az Indiai-óceánban landolt volna, Ausztrália közelében. Erre azonban nem került sor, a hajó ugyanis kilenc perccel a felszállás után felrobbant az Atlanti-óceán felett.

Oszd meg a cikket