Egy hybrid SUV és egy elektromos Pick-up az egyébként hagyományos autót nem is gyártó KGM újdonsága.

Egy Pick-up egyszerre munkagép, családi társ és többeknek életstílus. A KGM (korábban SsangYong) új elektromos modellje, a Musso EV pontosan ezt ígéri: strapabíró társ a mindennapokban, kényelmes utazóautó mindezt teljesen elektromosan.
Az energiát egy 80,6 kWh-s akkumulátor adja, amely egy feltöltéssel akár 420 kilométert is lehetővé tesz.
A modell kétféle hajtáslánccal érkezik, hátsókerekek-hajtással a mindennapi városi és országúti közlekedéshez, illetve összkerékhajtással, amely terepen és nehezebb körülmények között is megállja a helyét. A Musso EV 207 lóerős villanymotorjával akár 1,8 tonna vontatásra képes, így utánfutó, hajó vagy lakókocsi szállítására is ideális választás. Az intelligens rekuperációs rendszer három fokozatban állítható, sőt a rendszer képes automatikusan a forgalmi helyzethez igazítani az energia-visszanyerés mértékét. Ha pedig lemerülne 36 perc gyorstöltés elég, hogy újra 80%-on legyen.

Tudja a Vehicle-to-Load (V2L) funkciót, amivel az autó képes áramot adni külső eszközöknek. Ez lehet kempinglámpa, kávéfőző vagy akár szerszám. A plató pedig 500 kg teherbírású, így a mindennapi használatban, munkában és szabadidős tevékenységeknél is sokoldalúan használható.
A Musso EV nem csupán munkára születet, beltere a SUV-ok kényelmét és prémium érzetét kínálja. Az első sorban ülőket fűthető kormánykerék, szellőztethető ülések és két zónás automata klímaberendezés várja.
A második üléssor is tágas helykínálattal rendelkezik, az utasok lábtere 850 mm, a fejmagasság 1002 mm. Az ülések dönthetők és csúsztathatók, így akár hosszabb utak során is maximális a komfort.
A biztonsággal sem spóroltak, nyolc légzsák, ultramerev acél karosszéria és a vezetéstámogató rendszerek teljes arzenálja vigyáz az utasokra a 3D kamerától a sávtartón át a vészfékezésig.
A különleges elektromos pickup induló listaára bruttó 17 499 000 forint Magyarországon, most azonban 1 millió forint bevezető kedvezménnyel 16 499 000 forinttól már elérhető.
Ha a Musso az erőt és a praktikumot testesíti meg, akkor a Torres Hybrid a családbarát SUV-ok új slágere lehet.

A 4,7 méter hosszú, 1,9 méter széles és 1,7 méter magas Torres Hybrid soros-párhuzamos, ún. Dual-Tech Hybrid (DTH) hajtásrendszerrel gördül le a gyártószalagról. Ez az egyik legnépszerűbb, a piacon jelenleg is forgalmazott hibrid hajtásrendszerhez hasonlóan intelligens módon, a teljesítmény függvényében vált az elektromos és a benzines üzemmód között.
A motorháztető alatt két erőforrás dolgozik összehangoltan, egy 166 lóerős benzines és egy 177 lóerős elektromos motor, amelyek együtt 204 lóerős teljesítményt adnak. A rendszer intelligensen vált a két üzemmód között, városban pedig az utak nagy részét, akár 94%-át képes tisztán elektromosan megtenni.
Érdekesség, hogy elektromosan akár 100 km/óra sebességig képes gyorsulni, ezáltal finomabb és környezetbarátabb vezetési élményt kínál városi környezetben.
A vezetés élménye mellett a kényelem is fontos szerepet kapott. Az utastér letisztult, mégis elegáns, különböző kárpitváltozatokkal, panoráma tetővel stb.

A biztonsági felszereltség itt is teljes, adaptív tempomat, sávtartó asszisztens, holtérfigyelő, fáradtságérzékelő és 360 fokos kamerarendszer vigyáz az utasokra, amelyet nyolc légzsák egészít ki.
AutoWallis – a háttérország
A Torres Hybrid és a Musso EV hazai forgalmazója szintén az AutoWallis Csoport, amely Budapestről irányítva immár 17 országban van jelen. A cég több mint húsz autómárkát képvisel, és a kereskedelem mellett szervizszolgáltatásokkal, autókölcsönzéssel és carsharing megoldásokkal is része a mindennapi mobilitásnak.






