Cadillac Optiq – az új amerikai kihívó a német prémiumok ellen

A Cadillac új elektromos SUV-ja, az Optiq az amerikai gyártó ezzel a típussal egyértelműen a BMW iX3, Audi Q6 e-tron és Mercedes EQC vetélytársainak kíván alternatívát nyújtani – méghozzá amerikai eleganciával és gazdag felszereltséggel.

Az 4,82 méter hosszú Optiq a Cadillac elektromos palettájának legkisebb SUV-ja, de külső megjelenésében és minőségérzetében igazi nagyautó benyomását kelti. Az autó Mexikóban készül, és első pillantásra is hozza a márka tipikus stílusjegyeit: markáns hűtőmaszk, éles vonalak és modern fénydizájn.

Az Optiq Európában is forgalomba kerül, bár a márka jelenléte itt még korlátozott – mindössze öt bemutatóközpont működik a kontinensen, és nagyjából 140 szervizpont áll rendelkezésre. A Cadillac viszont hosszú távra tervez, és az Optiqot kulcsmodellként pozicionálja az európai terjeszkedésben.

Luxus alapfelszereltség – már a belépőmodellben

A 65 000 eurós alapár ellenére az Optiq gyakorlatilag teljes felszereltséggel érkezik. A panorámatető, a fűthető és masszírozó ülések, valamint a Dolby Atmos hangrendszerrel ellátott 19 hangszórós hifi mind alapáras. A belső térben kiváló anyagok, modern kijelzők és letisztult, elegáns formák fogadják az utasokat – minden a csendes, nyugodt utazás élményét szolgálja.

A Cadillac az Ultium platformot használja, amelyet a General Motors több elektromos modellje is alkalmaz.
Az Optiq hajtáslánca:

  • 224 kW (304 LE) teljesítmény,

  • 480 Nm nyomaték,

  • 0–100 km/h: 6,3 másodperc,

  • Végsebesség: 184 km/h.

A 75 kWh-s akkumulátor kb. 482 km hatótávot biztosít, a töltési teljesítmény 110 kW, amellyel 10-ről 80 %-ra nagyjából 36 perc alatt lehet feltölteni az autót. Ez ma már nem számít kiemelkedőnek, de a mindennapi használathoz bőven elegendő.

Vezetés közben az Optiq meglepően kiegyensúlyozott: az európai piacra hangolt futómű feszesebb, precízebb az amerikai változatnál, a kormányzás pontos, a karosszéria pedig stabil. A „one-pedal drive” üzemmódnak köszönhetően akár egyetlen pedállal is vezethető, míg a kormány mögötti kar segítségével kézzel is fokozható a visszatöltés mértéke.

A forgalmazás várhatóan 2026 elején kezdődik.

Oszd meg a cikket