Chery Tiggo 8 PHEV – ilyen egy hét együttlét

Az elmúlt években egyre több kínai gyártó próbál betörni az európai SUV-piacra. A Chery neve talán még nem cseng olyan ismerősen, mint a Toyota, a Kia vagy a Peugeot, ám a Tiggo 8 PHEV-vel a márka egyértelműen jelzi, hogy komoly ambíciói vannak. A plug-in hibrid 5+2 üléses családi SUV nemcsak méretével, hanem technológiájával és árával is figyelmet érdemel.

Hajtáslánc és hatótáv

A Chery büszke a saját fejlesztésű hajtásláncra, amely egy 44,5% termikus hatásfokú 1,5 literes benzinesből és 204 lóerős villanymotorból áll. A rendszerteljesítmény 279 lóerő és 180km/h -ás végsebesség, az elektromos részt egy 18,5 kWh-ás LFP akkupakk szolgálja ki, amely 90 km feletti hatótávra elég.

Fontos elmondani, hogy ez a kocsi legnagyobb erőssége. Nálam 80km-t tudott elmenni városban tisztán elektromos üzemmódban, méghozzá dinamikusan vezetve. Ennél is jobb érték az az 5,8l/100km amit az akkuk teljes lemerülése után mértem. Ha valami, akkor ez teszi ár-érték arány bajnokká, hiszen ez egy nagyjából 2 tonnás, magas SUV.

Utazási élmény és kényelem

A Tiggo 8 PHEV alapvetően a beltéri kényelmet helyezi előtérbe. A zajszigetelés hatékony, a városban szinte hangtalanul suhan, autópályán van ugyan némi szélzaj de nem zavaró.

Az utastér tágas, az első két üléssor valóban kényelmes, a harmadik sor viszont inkább gyerekeknek vagy rövidebb utakra alkalmas. A beltér kialakítása meglepően igényes, a felhasznált anyagok és a gazdag felszereltség könnyen elhitetik az emberrel, hogy egy prémium autóban ül.

Nagyjából 16 millió forintért tökéletes autót nem várhatunk el, nincs is ilyen. A Chery a futóművön spórolta meg amit a beltérre költött, a rugózás sprőd, próbál kemény lenni, de kanyarban puha. Ez a botrányos budapesti utakon nagyon kijön, rossz érzés a kocsit városban használni, és kanyarokban sem érződik stabilnak.

Mindenképp meg kell említenem, hogy egy ilyen autó városba NEM VALÓ ! Igaz, hogy nem dudálnak ha elfelejtesz elindulni a zöld lámpánál, de cserében egész nap zötykölődsz, mivel magasan ülsz, a fejed 2-3 cm helyett 5-10 cm-t mozdul minden irányba. Állandóan figyeled az autó sarkait mert nem férsz el szinte sehol és  a legszebb, ha szembe találkozol egy hasonló buflák autóban szenvedő sorstárssal, riadt tekintettel méregetitek egymás, vajon ki húzódok le előbb.

A kormányzás visszajelzése is klasszikus kínai, könnyed, de steril érzetet kelt. A fékrendszer karaktere sem tökéletes, alacsony tempónál érezni a visszatáplálás végét, nehezen adagolhatónak tűnik.

A vezetéstámogató ADAS rendszerekről csak egy mondatot vagyok hajlandó leírni: ki kell kapcsolni. Szerencsére lehet.

Fizikai gombok helyett szinte mindent a központi érintőképernyőről kell vezérelni, még a külső tükrök állítását is. Ez némi megszokást és nagyon sok gyakorlást igényel, mert amit nem használunk minden nap, azt elég nehéz megtalálni már egy hét után is, de a szellőzés és ülésfűtés gombok legalább mindig szem előtt vannak.

Ár és pozicionálás

A Chery legnagyobb ütőkártyája kétségkívül az ár-érték arány. A magyar piacon bevezető áron mintegy 16 millió forintért kínálják a Tiggo 8 PHEV-et, ami egy hétüléses, plug-in hibrid SUV esetében versenyképes ajánlat. Ehhez ráadásul gazdag felszereltség társul, amelyet sok riválisnál csak felárért kapnánk meg.

Az induló ár csak belsőégésű motorral 12.990.000 Ft, a hibrid teljes felszereltséggel 16.690.000 Ft -ért vihető haza.

A Tiggo7 tesztünket megnézhetitek itt: https://www.youtube.com/watch?v=2ETqUzCdBL0

Oszd meg a cikket