A Volkswagen az elkövetkező öt évben 35 000 munkahelyet készül megszüntetni Németországban, miközben a költségcsökkentési intézkedések részeként a vezetőség fizetéseit és bónuszait is csökkenti. Gyakran előfordul, hogy egy vállalat elsősorban a dolgozók juttatásain spórol, miközben a felsővezetés érintetlen marad, ám a VW most más utat választott.
A német sajtó értesülései szerint a VW igazgatótanácsi tagjai 2025-ben és 2026-ban 11%-os fizetés- és bónuszcsökkentéssel szembesülnek, amelyet a következő években fokozatosan mérsékelnek: 2027-ben 8,5%-kal, 2028-ban 6,5%-kal, 2029-ben pedig 5,5%-kal csökken a fizetésük. Ezek az intézkedések körülbelül 15 millió eurós (kb. 5,8 milliárd forintos) megtakarítást eredményeznek, miközben a vállalat a teljes menedzsment fizetését is csökkenti, amely további 300 millió eurós (kb. 116,7 milliárd forintos) megtakarítást hozhat.
A Handelsblatt jelentése szerint a VW igazgatótanácsának kilenc tagja összesen több mint 40 millió eurót (kb. 15,5 milliárd forintot) keresett 2023-ban, ebből Oliver Blume vezérigazgató 9,7 millió eurót (kb. 3,8 milliárd forintot) vihetett haza. Az ő fizetését is csökkentik a többi vezetőhöz hasonlóan. Tavaly a vezetőség önként felajánlotta, hogy rögzített fizetésüket 5%-kal csökkentik, de az üzemi tanács ezt kritikával illette, mondván, hogy ez a jövedelmük legkisebb részét érinti.
A Volkswagen költségcsökkentési intézkedései a kisrészvényeseket is érinthetik, mivel a cég eddig a nyereség több mint 30%-ának osztalékként való kifizetésére törekedett, de idén várhatóan ez az arány csökkenni fog. Emellett a nagyjából 120 000 németországi alkalmazott éves bónusza is kisebb lehet a megszokottnál.
A vállalat a gyártási kapacitásait is csökkenti, 734 000 darabbal mérsékelve a németországi termelést. Az Osnabrück-i gyár 2027 közepén leállítja a T-Roc Cabrio gyártását, és bár a VW vállalta, hogy a gyárat nyitva tartja, még nem közölte, milyen jármű kerülhet a helyére.
A Volkswagen nagyszabású átalakítása a teljes német autóiparra kihatással lehet, és jól mutatja, hogy a márka komoly kihívásokkal néz szembe a közeljövőben.