A Dacia bemutatta legújabb koncepcióját, a Hipstert, amely egy kifejezetten megfizethető, városi használatra tervezett elektromos kisautó. A cél nem a prémiumszegmens, hanem a mindennapi közlekedés egyszerű és olcsó megoldása.
A Hipster alig 3 méter hosszú, 1,55 méter széles és 1,54 méter magas. Dobozos formája kifejezetten praktikus: rövid túlnyúlások, sík felületek és minimális díszítés jellemzi. A karosszéria részben újrahasznosított anyagokból készül, és több költségcsökkentő megoldást is alkalmaztak, például hevederes ajtóhatárolót vagy csúsztatható ablakokat.
Könnyű, mégis használható
Az autó mindössze 800 kilogrammot nyom, ami jelentősen kevesebb a jelenlegi Dacia Spring tömegénél. Ez alacsonyabb költséget és jobb hatékonyságot eredményezhet. Belül négy felnőtt számára kínál helyet, a csomagtér pedig alaphelyzetben 70 liter, de a hátsó ülések lehajtásával akár 500 literre bővíthető.
Egyszerű belső tér
A belső tér kialakítása is takarékos. Az „You Clip” rendszer 11 rögzítési pontot biztosít különféle kiegészítőknek, a telefon pedig digitális kulcsként, navigációként és infotainment központként is működhet. Ez a megoldás kiváltja a drágább kijelzőket.
Reális igényekhez tervezve

A Hipster nem extrém hatótávra készült, hanem a hétköznapi használatra. A Dacia szerint a legtöbb sofőr naponta 40 kilométernél kevesebbet vezet, így heti két töltés bőven elég lehet a legtöbb felhasználónak.
A Dacia nem csak koncepcióként tekint a Hipsterre: a terv, hogy valóban piacra kerül, és még a jelenlegi Springnél is olcsóbb alternatívát kínáljon. Az EU új szabályozásai kedveznek az ilyen kisebb, olcsóbb villanyautóknak, így a modell jó eséllyel megtalálja a helyét az európai piacon.







