Elektromos NASCAR tanulmányt mutatott be a Chevrolet

Hétvégén elrajtol a NASCAR 2025-ös szezonja a legendás Daytona 500-zal, amely immár 67. alkalommal kerül megrendezésre. Ahogy mindig, most is a motorsport legnagyobb nevei sorakoznak fel a rajtrácson, de a pályán kívül is lesz egy látványos bemutató. Ezt a Chevrolet szervezi, és a középpontjában egy különleges prototípus áll: a Blazer EV.R NASCAR.

Míg a Daytona oválján száguldó versenyautókat V8-as belső égésű motorok hajtják, a Blazer EV.R egy teljesen elektromos hajtású gép. Versenyzésre ugyan egyelőre nem készült, de célja, hogy a Chevrolet jövőbeli utcai és versenyautóiban alkalmazható technológiákat teszteljen és demonstráljon.

A Chevrolet a NASCAR és több iparági partner együttműködésével fejlesztette ki a prototípust, amely az aktuális Next Gen versenyautók alapjaira épül. A futómű is megfelel a jelenlegi NASCAR-specifikációknak, így technikailag akár versenyzésre is alkalmas lehetne.

A Blazer EV.R NASCAR legnagyobb különbsége a jelenlegi versenyautókhoz képest a hajtásláncban rejlik. A járművet egy 78 kWh-s folyadékhűtéses akkumulátor látja el energiával, amely három darab hatfázisú elektromotort táplál. Ezek együttesen 1.300 lóerős teljesítményt biztosítanak, miközben pillanatok alatt képesek elérni a 15.000-es fordulatszámot. Az erőátvitelről egy programozható összkerékhajtási rendszer gondoskodik, amely minden helyzetben optimális tapadást és menetdinamikát garantál.

Ez kétszer annyi teljesítmény, mint amit a Next Gen NASCAR szabályai 2022 óta megengednek. Az autó az erőt a négy kerékre továbbítja, amelyeken Goodyear Racing Eagle versenygumik feszülnek.

A Blazer EV.R NASCAR dizájnja erősen a Chevrolet Blazer EV SS-re épül, amely a márka leggyorsabb SS modellje. Az utcai Blazer EV SS 0-ról 100 kilométeres óránkénti sebességre 3,4 másodperc alatt gyorsul fel, és 44.600 dolláros indulóáron érhető el a helyi piacon.

A prototípus azonban sokkal alacsonyabb és szélesebb, hogy agresszívabb megjelenést biztosítson, és jobb aerodinamikai teljesítményt nyújtson. Az óriási hátsó szárny és a diffúzor további leszorítóerőt biztosít, amely a nagy sebességű stabilitást növeli.

Bár a Daytona 500-on csak statikus kiállításként látható, a Blazer EV.R teljesen működőképes. A GM mérnökei múlt hónapban már tesztelték versenytempóban a dél-karolinai Carolina Motorsports Parkban. A volánnál Justin Allgaier, a 2024-es NASCAR Xfinity Series bajnoka ült akkor.

Na de, mikortól láthatjuk az elektromos NASCAR gépeket éles versenyhelyzetben? Ez még nem mostanság történik majd meg. A belső égésű motorok és a hangzás hívei megnyugodhatnak, a Chevrolet nem tervez teljes átállást az elektromos versenyzésre, hiszen egyértelműen kijelentették: „Továbbra is a bevált és győztes V8-as technológiánkkal fogunk versenyezni a NASCAR-ban, még hosszú évekig.”

Oszd meg a cikket