A Ferrari több mint 500 autót hív vissza világszerte, ami a gyártó alacsony éves termelési számait tekintve gyakorlatilag egy tömeges visszahívásnak felel meg a márkán belül. Egészen pontosan 541 darab Purosangue érintett egy lehetséges meghibásodás miatt, amely a fékrendszer csökkentett teljesítményéhez vezethet, és ezáltal balesetveszélyt jelent.
A Ferrari tájékoztatása szerint a probléma gyökere a biztosítékdoboz áramellátása és az utasoldali lábtámasz közötti lehetséges érintkezés. Amennyiben ezek összeérnek, rövidzárlat alakulhat ki, amely csökkentett fékhatást eredményezhet. Ilyenkor a vezető a műszerfalon figyelmeztető üzenetet kap, amely szerint a jármű fékrendszerével probléma van, és a lehető leghamarabb keresse fel a márkaszervizt.
Fontos hangsúlyozni, hogy nem teljes fékmeghibásodásról van szó, mint ahogyan azt például egy korábbi Volvo visszahívás során láthattuk. A Ferrari esetében a fékfunkció megmarad, de gyengébb lehet a megszokottnál. A gyártó szerint így a hosszabb távú használat a probléma kijavítása nélkül további kockázatokat rejthet, ezért minden érintett autót ellenőrizni és javítani kívánnak.
A megoldás maga egyszerű: egy távtartó alkatrészt szerelnek be, amely biztosítja, hogy a két komponens ne érhessen össze a jövőben. Az első ilyen meghibásodást Kínában jelentették, ahol egy Purosangue modellben rövidzárlat lépett fel, de szerencsére nem történt baleset vagy személyi sérülés. A Ferrari azonban nem akar kockáztatni, így elővigyázatosságból elrendelte a visszahívást.
A gyártó hivatalosan 2025. szeptember 21-étől kezdi értesíteni a márkakereskedéseket és az érintett tulajdonosokat. A javítás természetesen díjmentes lesz. Azok a tulajdonosok, akik már most tudomást szereznek a visszahívásról, előnyben vannak, de addig is javasolt figyelni a műszerfali fékhibára utaló jelzéseket. Bár 541 autó nem tűnik nagyszámú ügynek, a márka exkluzivitása és a Purosangue újdonsága miatt mégis elég nagy kaliberű a dolog.










