A Lancia termékfejlesztési terve teljes gőzzel halad előre: a nemrég piacra dobott Ypsilon megnyitotta az utat a 2026-ban érkező új Gamma crossover és a nagy várakozások övezte Delta újjáélesztése előtt, amelyet 2028-ra terveznek. Egy friss európai védjegybejegyzés azonban újraélesztette a vitát egy másik, már megszűnt modellről, az ikonikus Fulviáról.
Az Európai Unió Szellemi Tulajdoni Hivatala (EUIPO) szerint a Stellantis kizárólagos jogot szerzett arra, hogy a Fulvia nevet „szárazföldi járműveken” használja. Az új bejegyzést január 30-án nyújtották be, és a védjegy február 5-től érvényes.
Bár az autógyártók gyakran megújítják a régi és megszűnt modellek neveinek védjegyeit, a Lancia rajongói joggal reménykedhetnek abban, hogy ez a történet ennél többről szól.
A Lancia Fulvia 1963 és 1976 között készült szedán és kupé változatban, utóbbi pedig az egyik legszebb autóként vonult be a márka történelmébe. 2003-ban a Lancia koncepcióként visszahozta a Fulvia Coupét, amelyet a közönség és a szakma egyaránt lelkesedéssel fogadott.
A guruló prototípus a Fiat Barchetta roadster Punto-alapú, elsőkerék-hajtású padlólemezére épült, és egy 1,8 literes, szívó négyhengeres motor hajtotta. Az egyszerű alapok ellenére az alumíniumból készült karosszéria és a prémium anyagokból felépített belső tér igazán különlegessé tették a könnyűsúlyú kétajtós kupét.
Sajnos a Lancia végül elvetette az ötletet, hogy kis szériában gyártsák a modellt, így a projekt a fiók mélyén végezte. A Fulvia feltámadásáról 2008-ban ismét felröppentek pletykák, ezúttal az Alfa Romeo Brera padlólemezéhez kötődve, de ezek a tervek sem valósultak meg.
Bármennyire is szeretnénk egy valódi Fulvia újjászületését látni, nem valószínű, hogy a Lancia egy dedikált kupé fejlesztésébe kezdene. Ha a Stellantis valóban új életet akar lehelni a Fulvia névbe, sokkal valószínűbb, hogy egy SUV vagy crossover modellen láthatjuk majd viszont, igazodva a jelenlegi piaci trendekhez.