Ha biztonság, akkor az autóiparban mindenképpen számolni kell a Volvóval. A svéd márka ugyanis mindig elsődleges szempontként tekintett a biztonságra a fejlesztések alatt és ez bizony a jövőben sem változik meg. Most például egy olyan biztonsági öv megoldást mutattak be, mely előre felméri az utas és a sofőr testi adottságait és ennek megfelelően állítja be a védelmet baleset esetén.
A Volvo ismét nagyot lép az autóbiztonság területén – és ezúttal újra a biztonsági övet reformálja meg. A svéd márka 1959-ben vezette be az iparág első hárompontos biztonsági övét, amely azóta milliók életét mentette meg. Most pedig bemutatta ennek továbbfejlesztett, „multi-adaptív” változatát.
Az új öv debütálása jövőre várható a teljesen elektromos Volvo EX60 SUV-ban. A rendszer érzékelők segítségével képes felismerni az utas testmagasságát, testsúlyát, testalkatát, sőt még az üléshelyzetét is. Baleset esetén az autó az ütközés irányát és erejét is figyelembe veszi, majd mindezen adatok alapján az öv szabályozza, mekkora erővel tartsa vissza az utast.
A legtöbb mai biztonsági öv maximum háromféle terheléskorlátozó profilt használ, a Volvo rendszere viszont tizenegyet. Ez azt jelenti, hogy nagyobb testű utasoknál erősebb tartásra kapcsol, hogy csökkentse a fej- vagy mellkasi sérülések esélyét, míg kisebb testalkatúaknál gyengébben szorít, hogy elkerülje például a bordatörést.
A rendszer az ütközési helyzeteket egy szempillantás alatt elemzi, és a biztonsági övet az adott pillanatra szabja. A Volvo szerint ezzel nemcsak a balesetek súlyosságát lehet csökkenteni, hanem a jövőben tovább is lehet finomítani a rendszert: a való életből érkező adatok alapján a működés szoftveresen frissíthető lesz, akár felhőalapú frissítésekkel is.