Közös limitált sportkocsin dolgozik a Maserati és az Alfa Romeo

Az olasz autóipar két legendás márkája, az Alfa Romeo és a Maserati ismét igyekszik magára vonni a figyelmet. A hírek szerint egy limitált példányszámú, kizárólag belső égésű motorral hajtott szuperautón dolgoznak, amelyben a kézi váltó is visszatérhet a kínálatba.

Mind a Maseratira, mind pedig az Alfa Romeora ráférne mostanság egy kis vérfrissítés, amivel ismét a figyelem középpontjába kerülhetne a két nagy múltú márka. Természetesen látják ezt a gyártók döntéshozói is, így most közös erővel kezdtek el dolgozni a megoldáson.

Az információk a brit Autocar értesüléseiből származnak, és azt sugallják, hogy egy új közös modell van készülőben, mely a Maserati GranTurismo alapjaira épülhet fel, de sokkal extrémebb technikai és formai megoldásokat kaphat. Egy ilyen modell nemcsak az Alfa 33 Stradale, hanem a Maserati MC20 nyomdokaiba is léphet, és potenciálisan a két márka egyik legexkluzívabb közös projektjévé válhat.

A szuperautó szíve a Maserati saját fejlesztésű Nettuno V6-os motorja lehet. Ez a 3,0 literes, duplaturbós erőforrás már bizonyított az MC20-ban, de a hírek szerint tovább növelhetik a teljesítményét, így bőven 600 lóerő fölé léphet ebben az esetben. A Nettuno motor különlegessége, hogy az F1-ből átvett előkamrás gyújtási technológiát használ, ami kiemelkedő hatékonyságot és reakcióképességet biztosít. Ezt az innovációt még extrémebb hangolással láthatjuk viszont, kifejezetten a limitált szériás sportautó kedvéért.

A Maserati műszaki vezetője, Davide Danesin, nemrég úgy nyilatkozott, hogy a kézi váltó „egy lehetőség” a projektben, mert ez az autó „egy tisztán mechanikus élmény” szeretne lenni. A kézi váltók mára szinte teljesen eltűntek a szupersportautók világából, hiszen a modern automaták gyorsabbak és hatékonyabbak, ám egy exkluzív széria esetében éppen a vezető–gép kapcsolat élménye a legfontosabb érték. A pletykák szerint a Maserati-változat már 2026-ban érkezhet, hogy megünnepelje a Tipo 26, a Maserati első versenyautójának 100. születésnapját. Ezt követően az Alfa Romeo változat mutatkozhat be, amely a 6C 1500 centenáriuma előtt tisztelegne. Ez a két modell nem egyszerű sportautó lenne, hanem múltidéző tisztelgés a klasszikus olasz autógyártás aranykora előtt, amikor a kézi váltó, a hangos motor és a letisztult dizájn jelentette a vezetés esszenciáját.

A várható darabszámokról és árakról még semmit sem tudni, de a szakértők szerint jóval drágább lehet, mint az MC20 Pura, amely önmagában is a 200 000 eurós árkategóriában mozog. A modell így inkább a gyűjtők és a megrögzött sportautó-rajongók célpontja lehet.

Oszd meg a cikket