Lamborghini első elektromos autója mégis benzinre válthat?

Úgy tűnik, a Lamborghini háza táján újraindult a vita arról, milyen hajtáslánccal debütáljon a márka első villanyautója. A Lanzador néven ismert modell eredetileg a cég első teljesen elektromos autójaként mutatkozott be, most viszont minden jel arra utal, hogy végül benzin is kerülhet a képletbe.

Egy új korszak kapujában

A Lanzador koncepcióját 2023-ban leplezték le, és már akkor hatalmas figyelmet keltett: több mint 1 000 kilowattos teljesítményt és 980 voltos elektromos rendszert ígértek. A Lamborghini célja az volt, hogy ezzel a modellel megvesse a lábát az elektromos szupersportautók világában — a tradíció megtartása mellett.

Ám két évvel később a helyzet változni látszik. Stephan Winkelmann, a márka vezérigazgatója szerint bár technológiailag nincs akadálya egy tisztán elektromos modell gyártásának, a piaci realitások más irányba tolják a döntést.

“Nem az a kérdés, mit tudunk megcsinálni, hanem mit akar a vevő” – fogalmazott Winkelmann.

Miért a hibrid lehet a megoldás?

A Lamborghini jelenlegi plug-in hibrid rendszerei – például az új Urus SE SUV-ban vagy a Revuelto sportkocsiban – már most is lenyűgöző teljesítményt és elektromos hatótávot kínálnak. A cég így könnyedén integrálhatná ezeket a technológiákat a Lanzador platformjába.

Ezzel a márka megőrizné az ikonikus V8/V10 hangulatot, miközben a szigorodó európai emissziós szabályoknak is megfelelne.

Két út áll előttük

Ha a tisztán elektromos hajtást választják, megfelelnek ugyan minden előírásnak de elesnek azoktól a vásárlóktól akik ragaszkodnak a motorhanghoz.
Amennyiben a plug-in hibrid megoldást választják az több előnnyel ebből a szempontból, ellenben kevésbé tiszta, bonyolultabb és nem utolsó sorban drágább megoldás.

A döntés tehát stratégiai. Ha a Lamborghini valóban a hibrid irányt választja, azzal nemcsak technikai, hanem filozófiai fordulatot is jelent: a márka egyszerre tartja meg a hagyományait, és lép át a villanykorszakba.

A Lanzador története jól mutatja, milyen nehéz helyzetben vannak a luxusautó-gyártók. A vevők még mindig vágynak a motorhangra és az élményre, miközben a világ gyorsan halad az elektromosítás felé.

Oszd meg a cikket