A Pagani bemutatta az eddigi talán legmerészebb Utopia-át, amely nemcsak külsejével, hanem filozófiájával is teljesen eltér a megszokott hipersportautós világtól. A „The Coyote” névre keresztelt egyedi példányt egy ügyfél rendelte, aki a hosszútávú autóversenyzés stílusában álmodta újra a szupersportkocsit, beleértve a versenysérülések megjelenítését is is.
Akárcsak a legtöbb luxusautó-gyártó, a Pagani is megadja a lehetőséget a vásárlóinak, hogy az amúgy is különleges autójukat még egyedibbé tegyék. Ennek a programnak az eredménye lett egy nem mindennapi Utopia példány, mely a hosszútávú autóversenyzés világát idézi meg.
A Bianco Benny színű alapfényezést piros (Rosso Monza), kék és türkiz grafikák díszítik, erőteljes utalással a legendás Martini Racing dizájnra. Ami azonban igazán különlegessé teszi ezt az Utopiát, azok a szándékosan elhelyezett „kopások” és „karcok”, amelyek úgy néznek ki, mintha a kocsi már túl lenne néhány 24 órás versenyen. Ezek a látványos részletek a kerékjáratoknál, a splittereken, a küszöbökön és a hátsó lökhárítón is megjelennek, felfedve a fényezés alatti valódi szénszálas karosszériát. A látványt fekete könnyűfém felnik, sötétített kipufogók és kétféle színű (elöl piros, hátul kék) féknyergek egészítik ki.
Az utastér legalább annyira figyelemre méltó, mint a karosszéria. A kék bőrkárpitot fehér cérnával varrták, a sportülések pedig piros és türkiz betéteket kaptak. A váltógombon ugyanezek a színek csíkozás formájában jelennek meg. Az egész kabinban szénszálas elemek és fémes kiegészítők teremtenek különleges hangulatot.
A “The Coyote” névre keresztelt edíció nem kapott teljesítménynövelést. Az elemek alatt ugyanaz az AMG által fejlesztett, 6,0 literes biturbó V12-es dolgozik, mint a többi Utopiában, 864 lóerőnyi teljesítményt leadva. A hajtás-átvitelről egy hétfokozatú kézi váltó gondoskodik, ami különösen vonzó a gyűjtők körében, mivel a legtöbb modern Pagani automatizált rendszerrel készül.
A Pagani szerint az autó tulajdonosa már a harmadik autóját rendelte a márkától, és minden egyes részlet kialakításánál személyes történetet, filozófiát és kézműves gondosságot vitt bele az egyediség kialakításába. A cég úgy fogalmazott: „Ő nem csupán autót konfigurál, minden vonalba és öltésbe egy darabot tesz saját magából.”
A személyre szabás árát természetesen nem hozták nyilvánosságra, de az tudott, hogy az Utopia alapára 2,19 millió dollárnál (kb. 800 millió forintnál) kezdődött, és a 99 példány már azelőtt elfogyott, hogy a típus bemutatkozott volna. A nyitott változat, az Utopia Roadster 3,4 millió dolláros indulóáron még elérhető lehet néhány kiváltságos vásárlónak, ha elég gyorsak.












