Te átalakítanád?

Az ausztrál Autotique tuningműhely két új karosszériakészletet mutatott be az első generációs Honda NSX-hez, amelyek a legendás sportautót egy modernebb, szupersportkocsi-hangulatú megjelenéssel ruházzák fel. A szettek (a Widebody és az OEM Plus) először a sydney-i Session AU kiállításon debütáltak. A forgalmazás előrendelése hamarosan indul, ám az árakat egyelőre nem hozták nyilvánosságra.

Bár az igazi sportkocsi-fanatikusok általában a gyári állapotú elsőgenerációs Honda NSX-et vadásszák, azért bőven akadnak olyan piacok is, ahol igencsak elterjedtek az átalakítások is a legendás modellel kapcsolatban. Ilyen például Ausztrália is, ahol most be is mutattak két karosszéria-módosítást az NSX-hez.

A radikálisabb Widebody készletet eredetileg a norvég autótervező Piston Zero álmodta meg, majd a prototípust a thaiföldi Mozy készítette el, míg az Autotique felelt a kis sorozatban gyártható végső formáért. A módosítások kiterjedtek: új lökhárítók, szélesített sárvédők, modern LED-es nappali menetfények és egy mély első splitter határozza meg az autó karakterét.

Az oldalnézetet agresszív küszöbtoldatok és széles felniszett teszik még látványosabbá, hátul pedig új LED-es hátsó lámpák, egy áttervezett lökhárító diffúzorral és duplakipufogóval, valamint egy fix hátsó szárny koronázza meg az összképet. A projekt alapjául a korai, 1990–2001 közötti NSX-széria szolgált, megőrizve az eredeti pop-up fényszórókat és a klasszikus sziluettet.

Azoknak, akik kevésbé extrém megjelenésre vágynak, az OEM Plus készlet kínál alternatívát. Ennél az első lökhárítót új légbeömlőkkel alakították át, a motorháztetőt finoman megemelték, a küszöböket és a hátsó lökhárítót pedig diszkrét toldatokkal egészítették ki, így a modell megőrzi klasszikus eleganciáját, miközben modernebb kiállást kap.

Az Autotique egyelőre nem kínál teljesítménynövelő vagy futómű-fejlesztéseket, így az NSX eredeti 3 literes V6-os VTEC motorja marad a helyén, amely 270 lóerőt és 285 Nm nyomatékot ad le.

A rendelésindítás dátuma és a készletek ára még nem ismert, de akad még egy nagy kérdés: a tulajdonosok hajlandóak-e átalakítani az egyre ritkább és értékesebb első generációs NSX-eket, amelyek ára folyamatosan emelkedik a piacon.

Oszd meg a cikket