Váratlan, de tudatos döntést hozott Luca de Meo: július közepén távozik a Renault-csoport vezérigazgatói posztjáról, hogy az autóiparon kívül folytassa pályafutását. A Renault-nál eltöltött öt év során meghatározó szerepet játszott a vállalat megújulásában, az általa elindított „Renaulution” stratégiát sokan példaként emlegetik az iparágban.
De Meo 2020-ban érkezett a Renault élére, és rövid időn belül alapjaiban alakította át a vállalat működését. 2021-ben mutatta be a Renaulution névre keresztelt programot, amely az elektromos átállásra, a márkák újrapozicionálására és a működési hatékonyság növelésére fókuszált.
Ennek keretében megszületett többek között a retró stílusú Renault 5 villanyautó, valamint az Alpine jövőjét is teljesen új irányba terelte: a sportos almárka mostantól kizárólag elektromos modellekben gondolkodik. Emellett a Dacia is lendületet kapott, a költséghatékony márka új modellekkel bővült, tovább erősítve Renault jelenlétét az árérzékeny szegmensekben.
A Renault igazgatótanácsa megköszönte de Meo munkáját, és megerősítette, hogy már korábban elkészítették az utódlási tervet, amely alapján rövidesen megnevezik az új vezérigazgatót. Pontos dátumot egyelőre nem közöltek.
A francia Le Figaro értesülései szerint a távozó vezér új pozícióra készül: az egyik legismertebb luxuscsoporthoz, a Kering-hez csatlakozik, amely többek között a Gucci, a Yves Saint Laurent, a Balenciaga és az Alexander McQueen márkákat birtokolja. A divatipari óriáscég részvényei 2021 óta közel 77%-ot veszítettek értékükből – az új vezető feladata tehát ismét egy komoly átalakítás lehet.
„Eljön az a pillanat, amikor az ember érzi: a munka befejeződött” – fogalmazott búcsúüzenetében de Meo. „Az elmúlt öt évben hatalmas kihívásokkal kellett szembenéznünk, de elértük, amit sokan lehetetlennek tartottak. A számok önmagukért beszélnek, a Renault történetének egyik legerősebb időszakát éljük.”
Hozzátette: „Erős csapattal és rugalmas szervezettel rendelkezünk, és a következő termékgenerációk stratégiája már készen áll. Ezért most jött el az idő, hogy továbbadjam a stafétát. Egy megújult, jövőre felkészült vállalatot hagyok magam mögött.”
Luca de Meo már a Renault előtt is tekintélyes karriert épített: dolgozott a Fiatnál, az Abarthnál és az Alfa Romeónál, később a Volkswagen Csoportnál, ahol többek között a SEAT és a Cupra vezérigazgatójaként is tevékenykedett. A Renault-nál betöltött szerepe azonban kétségkívül a pályája egyik csúcspontja – olyan időszakban vette át a céget, amikor az a túlélésért küzdött, és sikerült belőle jövőképes, stratégiailag jól pozicionált vállalatot formálnia.