Újabb és korszerűbb

Volkswagen Crafter 2.0 TDI SCR 2025

A 2017-es Év haszongépjárműve díj győztese, a második szériás Volkswagen Crafter megújult. Győztes csapaton ne változtass, mondja a szólás, és a Volkswagen úgy tűnik megfogadta ezt a tanácsot, a kedvelt modellen nem sokat változtatott, inkább egy erősebb facelift ez, főként a vezetőfülkére , a munkahelyre koncentrálva.

A második szériás Craftert Lengyelországban gyártják, kedvelt modell, nagyon sok motorváltozattal és méretben kapható, köszönhetően a moduláris felépítésnek. Az itt bemutatott darab egy L4H3 modell volt, hosszú tengelytávval, de nem a leghosszabb bódéval.

Kívülről szinte nincs változás, de a forma még ma is jó

A motorja a jól bevált common rail dízel, kétliteres, 140 lóerővel, de ez lehetne akár 102 lóerős is, valamint a csúcsváltozat 177 lóerővel és dupla turbóval. Természetesen a környezetvédelmi normája Euro6d, ehhez AdBlue adalékkal működő SCR katalizátora van.

Elektromos a rögzítőfék, automata oldással

Már a modell megjelenésekor kiemelték a tesztelők a személyautós üléspozíciót, a csendes vezetőfülkét és a praktikus tárolóhelyeket, ahová az üdítősdoboztól a menetlevél tömbig mindent jól el lehet rejteni, nem repül az utastérben össze-vissza.

Más VW modellekből már ismert központi kijelző

Ez nem változott, azonban megkapta a VW csoportban már ismert virtuális műszerfalat és a nagy érintőképernyős középkonzolt. Haladva a korral természetesen a My Volkswagen applikációval csatlakozni lehet, az Android autó, illetve az Apple CarPlay gyorsan és vezeték nélkül csatlakozik.

A legnagyobb változás az utastérben volt, megjelent a virtuális , konfigurálható műszerfal itt is

A tesztelt modell 3.5 tonnás maximális önsúlyú, elsőkerék hajtású, keresztmotoros, de rendelhető hosszmotoros 4 tonnás, hátsókerékhajtású modell is. Extrafelszerelések között is bőven válogathatunk, az összes vezetéstámogató rendszer és menetbiztonsági vezérlő elérhető a modellnél, hasonlóan a Volkswagen személyautókhoz. A tesztmodell közepesen felszerelt volt, hatfokozatú kéziváltóval, (rendelhető lenne akár 8 fokozatú automatával is), sávtartóval, adaptív sebességtartó automatikával felszerelve került hozzánk.

Ajánlott extra az ErgoComfort vezetőülés

A raktérben gyári padlót egészítette kis egy utólagos oldalfal borítás, a padlón gyári rögzítő szemek találhatók, ez alapáras.

A raktér feláras padlóval és oldalfal borítással 

A raktérben, méreteiben, illetve a futóműben változás nem történt, sőt a motorok is maradtak, a változások a vezető munkahelyére koncentrálódtak, illeszkedve a Volkswagen modellek formavilágához és kezeléséhez.

szerző: Göbölyös Zsolt

Oszd meg a cikket