Vezetést támogató rendszerekkel frissül a Jimny

Bár a Suzuki Jimny már nem minden piacon elérhető, ez nem akadályozta meg abban, hogy globális kultuszmodell legyen. Ezért fontos, hogy a gyártó minél tovább életben tartsa. Most, hogy a negyedik generációs modell már közel hét éve piacon van, egyre több jel utal arra, hogy készül a modellfrissítés.

Japánból érkező beszámolók szerint a frissített Jimny augusztusban debütálhat. Az eddigi információk szerint a módosítások inkább technikai jellegűek lesznek, mintsem látványosak. A külső és belső dizájn gyakorlatilag változatlan marad, ezt az irányt főként a gyártási kapacitás és a még mindig hatalmas rendelésállomány indokolja a gyáriak szerint . A Suzuki nem akarja tovább növelni a keresletet egy új megjelenéssel, miközben a Jimny Sierra és az új ötaajtós Jimny Nomade iránt így is hatalmas az érdeklődés. Utóbbira például négy nap alatt 50 ezer megrendelés érkezett Japánban, ami nagyjából 3,5 évnyi gyártási mennyiséget jelent.

A modellfrissítés legfontosabb eleme az ADAS-rendszerek (fejlett vezetéstámogató rendszerek) kibővítése. A japán piacos Jimny és Jimny Sierra megkapja a legújabb Suzuki Safety Support csomagot, amelyet már az indiai gyártású Jimny Nomade is használ. A frissített változatban kétkamerás vészfékasszisztens, közlekedési tábla-felismerő rendszer, valamint (automata váltós modellek esetén) olyan új extrák jelennek meg, mint a hátsó vészfékezés, a keresztirányú forgalomra figyelmeztető rendszer és az adaptív tempomat. Ezek a fejlesztések jelentősen növelik a Jimny eddig meglehetősen szerény aktív biztonsági arzenálját.

Motorikusan nem várható változás: Japánban a kei car verzió marad a 660 köbcentis turbós háromhengeres erőforrással, míg a Jimny Sierra és Nomade továbbra is az 1,5 literes szívó benzinessel készül.

A frissítés bevezetését követően más régiókban is megjelenhetnek a technikai újdonságok. Ausztráliában például a háromajtós Jimnyt ideiglenesen levették a palettáról a biztonsági szabályozások miatt, de az új rendszerrel felszerelve visszatérhet, kiegészítve a már piacon lévő ötaajtós változatot.

Európában is korlátozott jelenleg a hozzájutáshoz a lehetőség. A személyautóként való visszatéréshez a hibrid vagy mild-hibrid technológia szükséges lenne, miután az emissziós előírások miatt a Jimnyt jelenleg csak haszonjárműként forgalmazhatják. Elektromos változat ugyan korábban felmerült, de tavaly a Suzuki elnöke, Toshihiro Suzuki egyértelművé tette: a Jimny marad belső égésű motoros, és inkább az alternatív üzemanyagok irányába nyit a márka.

forrás: Carscoops

Oszd meg a cikket