A Renault zseniálisan ismerte fel, hogy múltjából merítve tud valódi karaktert adni elektromos autóinak. Ennek a stratégiának az egyik leglátványosabb eredménye a Renault 5 E-Tech Electric, amely a bemutatása óta közönségkedvenc. Már az előrendelések idején is sokan, látatlanban döntöttek mellette – ami jól mutatja, mennyire sikerült a márkának eltalálni a nosztalgia arányát.

A Renault tovább viszi retró-elektromos történetét és a 4-es is, sőt hamarosan a Twingo is újra színre lép, immár teljesen elektromos formában.
A Renault 4 E-Tech Electric a praktikusabb, kevésbé harsány, ám legalább olyan szerethető testvér szerepét tölti be. A modell egy klasszikus „bakancsforma” karosszériával, barátságos dizájnnal és számos okos és szerethető részlettel igyekszik mosolyt csalni a vezetők arcára.
Míg a Renault 5 lazasága azonnal magával ragad, a 4-es egy fokkal visszafogottabb, klasszikusabb formáival, mégis van benne derű, ami újra felidézi a márka legszebb korszakait. Ez a korszak egyébként annyira szép volt, hogy számszerint 8 millió darabot adtak el az ős Renault 4- ből, ezzel a történelem éppen negyedik legnagyobb darabszámban értékesített típusa.

A külső érdekessége, hogy kizárólag 18 colos kerekek vannak a kínálatban, kisebb méret nincs, az alapáras acéltárcsa is ekkora. Az egyediséget nyolc rendelhető színárnyalat szolgálja, amelyeket még tovább lehet variálni a feketére fújt tetővel, illetve plusz matriackészletekkel.
Apropó fényezés, a 4-es gyártása során olyan robotok végzik a munkát amelyek inkább hasonlítanak egy nagy tintasugaras nyomtatófejre, mint festékszóróra és kb 5 centiméteres csíkokban viszik fel a színt a fémre. Teszik ezt olyan pontosan, hogy semmiféle maszkolásra, takarásra nincs szükség többszínű karosszéria esetén sem.
A Renault 4 utasterében is folytatódik az a szemlélet, amely szakít a sötét, rideg műanyagok korszakával. A francia tervezők bátran nyúltak a textíliákhoz, szövettel gazdagon borított felületek, kellemes tapintású anyagok és szerethető apróságok – mint a híressé vált bagett-tároló kosár – teszik otthonossá a belsőt. A hangulat egyszerre barátságos és modern, pont úgy, ahogy a Renault elképzeli a jövő városi autóját.

A műszerfal kialakítása, kezelhetősége nem meglepő módon az 5-öst juttatja eszünkbe.
A retró hangulatot fokozzák az ülések is, amelyek formájukban a hetvenes–nyolcvanas évek autóit idézik, vastag alsó párnákkal, felül keskenyedő háttámlával.
A hangulatot magunk is tovább fokozhatjuk 3D nyomtatott kiegészítőkkel, amelyek egyedi színben és mintával is rendelhetők.
A Renault 4 E-Tech Electric a hátsó sorban kínálja a legnagyobb előnyét a Renault5-höz képest, a lábtér 16,4 centiméterrel nagyobb és a teljesen sík padló még tágasabb érzetet kelt, bár az akkumulátor miatt kissé magasra kerültek az ülések. Ezek az ülések nem tologathatók, de a jobb első ülés támlája síkba dönthető, így akár 2,2 méteres tárgyak is beférnek, így a lapra szerelt bútorok sem jelentenek akadályt.
A csomagtér is nőtt, alaphelyzetben 375 literes, lehajtott ülésekkel pedig 1149 literre bővíthető.
Technika
A gyártás teljes egészében Franciaországban zajlik, okosan szervezve minden alkatrész 300 kilométeren belülről érkezik a gyártósorra.
Két hajtáslánc közül választhatunk, a 122 lóerős, 40 kWh-s változat 300 kilométeres hatótávot kínál, míg az erősebb, 150 lóerős verzió 52 kWh-s akkumulátorral akár 402 kilométert is megtehet egy töltéssel. Mindkét verzió 30 perc alatt tölthető 20-ról 80%-ra gyorstöltőn, váltóáramról pedig 11 kW-tal vehet fel energiát.
Ezek az adatok nagyon hasonlóak a Zoe számaihoz, de mégsem azonos, ezek az akucellák könnyebbek és kevesebb helyet foglalnak.
A Renault 4 E-Tech Electric vezetése meglepően természetes és intuitív. Ez nem is olyan meglepő, hiszen a platform egyezik az 5-el. A gyorsulás erőteljes, de jól adagolható, a fékpedál pedig különösen jól sikerült, a regeneratív és az üzemi fékezés közötti átmenet szinte észrevehetetlen.
A kormányzás egész életteli, a futómű puhább mint a gokart szerú R 5-ösé, de még épp annyira, amennyire még jól esik. Vezetés közben azt érezni, hogy az egész autó egy masszív tömb, pontosan fordul, sehol nem zörög.
A fogyasztás is ígéretes, a fedélzeti számítógép 14–15 kWh/100 km körüli értékeket mutat, ami 300–350 kilométeres valós hatótávot igér. Egyetlen gyenge pont a tolatókamera minősége, amely nem méltó a többi részlet igényességéhez.
A modell három felszereltségi szinten érhető el, az Evolution 11,9 millió forinttól a belépő, 122 lóerős motorral és kisebb akkumulátorral, a Techno és Iconic változatok pedig 150 lóerővel, nagyobb hatótávval és finomabb részletekkel 13,9–14,7 millió forint között kaphatók.






