Úgy tűnik, mégsem zárja ki teljesen a belső égésű motorokat a jövőbeli Quadrifoglio modellekből az Alfa Romeo. A márka vezetése most először beszélt arról, hogy az új Giulia és Stelvio csúcsverziói akár benzines hajtáslánccal is elérhetők lehetnek, az elektromos kivitel mellett.
Bár korábban szinte biztosnak tűnt, hogy a Quadrifoglio név a jövőben kizárólag villanyautókon jelenik majd meg, a márka vezérigazgatója, Santo Ficili most árnyalta a képet. A Top Gear-nek adott interjújában elmondta: „A Quadrifoglio lehet elektromos. Miért is ne? De akár belső égésű motorral szerelt is.” Ez alapján a márka nyitva hagyta a lehetőséget a hagyományosabb hajtás mellett.
A következő generációs Stelvio és Giulia fejlesztése már régóta zajlik a STLA Large padlólemezre építve, amelyet eredetileg tisztán elektromos hajtásra szántak. A legfrissebb információk szerint azonban az autók orrkialakítását a tervezés véghajrájában átdolgozták, hogy megfelelő hűtést biztosíthassanak a benzinmotoros változatok számára is.
A Stellantis egyik legfontosabb sportos márkájaként az Alfa Romeo szeretné megőrizni a Quadrifoglio modellek dinamikus karakterét, és úgy tűnik, ezt nem feltétlenül csak villanymotorral képzelik el. A döntésben vélhetően az is szerepet játszik, hogy az elektromos hajtásláncok fejlesztése és piacra vitele időigényesebb, ráadásul a rajongók egy része ragaszkodik a hagyományos, érzelemdús motorhanghoz és vezetési élményhez.
Jean-Philippe Imparato, az Alfa korábbi vezére még 2023-ban arról beszélt, hogy a következő Stelvio Quadrifoglio akár 1000 lóerős, tisztán elektromos hajtást is kaphat. Ez valóban szuperautós szintet jelentene, ugyanakkor Ficili szavaiból most az tűnik ki, hogy nem biztos, hogy ez lesz az egyetlen út. Hibrid, vagy akár plug-in hibrid változat is elképzelhető, igaz, ezek teljesítménye nyilván alacsonyabb lenne, mint a csúcs elektromos kivitelé.
A rajongók régóta reménykednek abban is, hogy az Alfa Romeo ismét előáll egy kupéval vagy roadsterrel, amelyek korábban szerves részei voltak a márka arculatának. Ficili ezzel kapcsolatban elmondta: ezek a típusok most nem szerepelnek a prioritások között, de nem zárják ki a visszatérést. Hozzátette: „Könnyű dolgunk van, ha inspirációt keresünk, hiszen elég csak visszanézni a múltba: ott volt a 4C, a 6C vagy az 8C.” A vezérigazgató a Maseratival való együttműködés lehetőségét is felvetette, aminek eredményeként akár egy új szupersportautó is születhetne, például egy méltó utód a limitált szériás 33 Stradale-nek.
A vezetőség világossá tette: nem cél, hogy az Alfa Romeo tömegautókat gyártson a BMW vagy a Mercedes mintájára. Ficili szerint sokkal fontosabb, hogy a márka hű maradjon a gyökereihez és azokhoz a vásárlókhoz, akik szenvedéllyel kötődnek az Alfához. „Van egy hosszú sor, ami a márka örökségéből, versenymúltjából és az ikonikus modellekből fakad. A Junior például a fiatalok számára jelent egyfajta kaput, egy hidat a múlt és a jövő között.”
Az új Stelvio debütálását eredetileg 2025 végére várták, de a fejlesztési csúszások miatt valószínűbb, hogy csak 2026-ban kerülhet a szalonokba. A Giulia követi majd, némi késéssel. A hajtáslánc-kínálat véglegesítésére pedig úgy tűnik, még mindig nyitott a lehetőség, és ebbe most ismét beleférhet egy igazi, benzinmotoros Quadrifoglio is.









